Thursday, February 25, 2016

Seems As An Appropriate Condition To A Time Frame


Two Shades Away | DRAMA MONOLOGUE


An example of a 30 Second Monologue

1. HELENA: You ever feel like you are two shades away from the life you’re supposed to be living?  (pause.) I’m there.  Sometimes I’ll look back, like right now—usually when shit hits the fan and I think about my past and where I went off track; try to point out the place in my mind, where it began cause, I know I was on the right path and something happened along the way that kind of bumped me over a bit and here I am; wondering if I add up, wondering if I am ever going to get back on the right track again.

Wall Street, Gordon Gekko

An example of a 1 Minute Monologue

1. Public’s out there throwing darts at a board, sport – I don’t throw darts at a board. I bet on sure things. Read Sun-tsu, The Art of War. Every battle is won, before it is ever fought. Think about it. You’re not as smart as I thought you were buddy boy. Ever wonder why fund managers can’t beat the S&P 500? ‘Cause they’re sheep — and sheep get slaughtered. I’ve been in this business since ’69. Most of these Harvard MBA types – don’t add up to dog shit. Give me guys that are poor, smart and hungry. And no feelings. You win a few, you loose a few… but you keep on fighting . . . and if you need a friend, get a dog . . . it’s trench warfare out there Pal.
Hey, Georgie.

Monologues for Men
An example of up to 3 Minute Monologues 

Living at HomeAnthony Giardina20Drama2 min.
Man-ologuesRichard Miller40sComedy2 min.
High FidelityNick Hornby20s-30sDrama1 min.
The Crow RoadIain Banks20sComedy3 min.
Loves Labors LostShakespeare19-26Comedy2 min.
RumorsNeil Simon30s-40sComedy2 min.
UnpublishedAnonymous13-19Drama1 min.
UnknownAnthony Beatrice13-17Drama1 min.
Spring AwakeningFrank Wedekind35-50Drama3 min.
Lightning-Change ArtistRichard Drummond18-80Comedy2 min.
Danny... Deep Blue SeaJohn Patrick Shanley20sDrama2 min.
Long Day's Journey...Eugene O'NeillEarly 20sDrama2 min.
A Friend In LALes Marcott25-40Comedy2 min.
Original PieceLinda Richards16-20Drama3 min.
Over The TavernTom Dudzick10-15Comedy2 min.
UnpublishedKyle Vincent16-19Drama1 min.
Prisoner of 2nd AvenueNeil Simon40-50Comedy3 min.
The House of Ramon IglesiaJose Rivera21-25Drama1 min.
Original MonologueRoy Williams Jr.20-26Drama3 min.
Pieces of LifeNathaniel SpearsEarly 20sDrama2 min.

Monologues for Women
An example of up to 3 Minute Monologues

Romeo Must DieJoel Silver21Drama3 min.
The Kentucky CycleRobert Schenkkan40sDrama3 min.
UnpublishedAthena Giannakakos30-35Drama2 min.
UntitledDan Twyman25-35Drama3 min.
Much Ado... NothingShakespeareEarly 20sClassical1 min.
Never Been kissedAbby Kohn25Drama1 min.
I Am A CameraJohn Van Druten30sDrama2 min.
OleannaDavid mamet18-22Drama1 min.
Maureen's GiftR. Taylor & J. Bologna20sComedy1 min.
Marilyn and DavidR. Taylor & J. Bologna20sComedy2 min.
NutsTom Topor20sDrama1 min.
Making Reuben ProposeMayme Riddle Bitney20-50Comedy3 min.
The GuestAndrea Rogers30-40Drama3 min.
Some Things... ForgetKeisha Cox30sDrama2 min.
Kennedy's ChildrenRobert Patrick20sDrama2 min.
Night LusterLaura Harrington20sDrama2 min.
Wolf WhistlersCarry OlwenTeensDrama2 min.
Roots in WaterRichard Nelson30s-40sDrama2 min.
The Time of MonthMeagan Kenney20sComedy1 min.
How I Learned To DrivePaula Vogel11-40Drama1 min.
Original PieceJennifer Godwin13-21Drama2 min.
SweetheartsAleks Horvat18-35Comedy2 min.
Savage in LimboJohn Patrick Shanley30sDrama1 min.
The Night SkyBryndi Colwell20-30Drama1 min.
Original PieceUnknown12-18Drama2 min.
The BoorAnton Chekhov20-30Drama2 min.
Designated MournerWally Shawn30s-40sDrama2 min.
Educating RitaWilly Russell40sComedy2 min.
The Last Night of BallyhooAlfred Uhry20sDrama2 min.
Patter for the Floating LadySteve Martin20s-30sDrama2 min.
UnpublishedAnonymousLate TeensComedy1 min.
Original PieceEmily Picha13-18Drama2 min.
Sticky SituationMarah RefetyTeensComedy3 min.
Smack (book)Melvin Burgess20sDrama3 min.
Original PieceDanica HerbertTeensDrama2 min.
Fanny's First PlayGeorge Bernard Shaw20sDrama3 min.
The Star-Spangled GirlNeil Simon20sComedy2 min.
One Sunny Day in AprilDeborah Gattey20sDrama4 min.
UnknownJim ChevallierTeensDrama2 min.
Original PieceCynthia BraceTeensDrama3 min.
Original PieceDominique Orozco18-25Drama2 min.
UnpublishedSammiTeensDrama2 min.
Under SiegeG.L.HortonTeensComedy1 min.
Under SiegeG.L.HortonTeen-20sDrama2 min.